کاربرد شیررفت و برگشت رادیاتور شوفاژ

کاربرد شیررفت و برگشت رادیاتور شوفاژ

برای برطرف کردن عیوب پکیج دیواری یا رفع نشتی آب یا شکستگی شیر ورودی و خروجی رادیاتور ها و مشکلات دیگر می توانید سریعا با ” آچار(09125014907)  تماس بگیرید تا سریعا تعمیرکار پکیج خود را به محل برسانند.

💠کاربرد شیر پایین رادیاتور شوفاژ

کاربرد شیر پایین رادیاتور شوفاژ این است که در واقع گرمای رادیاتور بر طبق آب گرم وارد شده به داخل رادیاتورهاست که قابلیت تنظیم درجه گرما دارد. هر رادیاتورها شوفاژ با ورود آب گرم و خروج آب گرم تنظیم گرمای شوفاژ را انجام می دهد که یک شیر برای تنظیم گرما و شیر پایین رادیاتور شوفاژ برای تنظیم خروج آب رادیاتور می باشد.

شیر رادیاتور شوفاژ به سه دسته تقسیم می شود که شامل شیر سوپاپ دار، شیر ترموستات است و عموما دو شیر استفاده می شود که یک شیر برای ورود آب گرم در بالای رادیاتور و شیر پایین رادیاتور برای خروج آب گرم رادیاتور تعبیه شده است.

💠نحوه کار کردن رادیاتور شوفاژ پکیج دیواری

با لوله کشی ساختمان و لوله کشی پکیج دیواری به نوعی آب سرد در مسیر خود به سیستم پکیج می رسد و پکیج با گرم کردن آب آن را وارد رادیاتورها می کند که همین باعث ایجاد گرمای داخل خانه می شود. اما برای گرمایش بهتر نیاز است که یک شیر خروجی آب گرم وجود داشته باشد که در پایین پنل رادیاتور وجود دارد که با هر بار رفت و برگشت آب گرم گرمای رادیاتورها بیشتر شود.

💠شیر برگشت رادیاتور یا شیر زانویی

شیرهای پایین رادیاتور به شیر زانویی معروف هستند که شیر برگشت رادیاتور نامیده می شوند. وظیفه این شیر خروج آب گرم می باشد. به طور معمول همیشه شیر خروجی رادیاتور به طول کامل باز است ولی با کم کردن آن باعث خواهید شد که آب ورودی رادیاتورهای دورتر زودتر برسد و به نوعی باعث افزایش گرمای داخل خانه شوید.

💠محل شیر خروجی رادیاتور

معمولا شیر پایین رادیاتور یا همان شیر برگشت رادیاتور در قسمت پایین شیر ورودی رادیاتور قرار می گیرد اما امکان نصب شیر در قسمت دیگر رادیاتور همانند تصویر زیر وجود دارد.

💠مشکلات مربوط به شیر پایین رادیاتور

در صورت سرد بودن رادیاتور مسلما با هواگیری شوفاژ می توانید مشکل را حل کنید. اما اگر تنها یک رادیاتور کاملا سرد باشد و دیگر رادیاتورها چنین مشکلی نداشته باشند ممکن است شیر پایین رادیاتور هرز شده باشد و مشکل داشته باشد.

Summary
کاربرد شیر پایین رادیاتور شوفاژ
Article Name
کاربرد شیر پایین رادیاتور شوفاژ
Description
هر رادیاتورها شوفاژ با ورود آب گرم و خروج آب گرم تنظیم گرمای شوفاژ را انجام می دهد که یک شیر برای تنظیم گرما و شیر پایین رادیاتور شوفاژ برای تنظیم خروج آب رادیاتور می باشد.

17 comments found

    lpln

    مهر 29, 1398 @ 3:09 ب.ظ

    سلام ببخشید واسه کاشیکاری رادیاتورو باز کزدم و جداش کردم ولی اب از شیر خروجی میاد نمیدونم چکار کنم؟ خفه کن بزنم مشکلی نیس؟

      شهرام سیاح

      مهر 29, 1398 @ 11:13 ب.ظ

      سلام کافیه خفه کن بزنید البته آب رادیاتور ها را می تونید به طور کامل خالی کنید تا لجن و کثافت داخل رادیاتور خارج شود.

      حسین اسماعیلی

      دی 23, 1399 @ 8:45 ب.ظ

      با سلام لطفا با کارشناسان آچار تماس حاصل بفرمایید

    مصطفی محمدی

    دی 8, 1398 @ 2:45 ب.ظ

    سلام
    ببخشد شماره اچار الن داخل شیر برگشت چنده؟
    چون تابستون اب میداد سرایدار قذیمی ساختمون اومده بسته و العان سرایدار جدید بلد نیست . پیش دوستان شوفاژ کار هم میریم جواب نمیدن.
    با تشکر

      حسین اسماعیلی

      دی 23, 1399 @ 8:45 ب.ظ

      با سلام لطفا با کارشناسان آچار تماس حاصل بفرمایید

      محمد

      آذر 2, 1400 @ 4:07 ق.ظ

      آلن 8

    مختار

    بهمن 2, 1398 @ 9:23 ب.ظ

    سلام سیر پایین راتور برای بازو بستن چه اچاری میخورد ممنون

      حسین اسماعیلی

      دی 23, 1399 @ 8:45 ب.ظ

      با سلام لطفا با کارشناسان آچار تماس حاصل بفرمایید

    امیر

    اسفند 5, 1399 @ 10:09 ب.ظ

    سلام تعداد ۳رادیاتور از ۴رادیاتور خونه رو برای نقاشی بازکردم ۱رادیاتور رو به کل از مدار خارج کردم تعداد ۲رادیاتور رو خوب شستم لجن خارج شد بعد از بستن رادیاتور که باز نشده بود گرم میشه ولی ۲تا رادیاتور که باز شده بود گرم نمیشه علتش چیه ممنون میشم پاسخ بدید

    Anoosh

    اسفند 7, 1399 @ 6:04 ق.ظ

    یعنی بعضی ازدوستان واقعا بیکارن وبی آرن وقت خودشون حروم میکنن باسوال بچه گونه مثلا مازرنگیم باباخجالت بکشین

    ناصر منتظری

    شهریور 26, 1400 @ 10:21 ب.ظ

    سلام وقت بخیر شیر پایین شوفاژ دیواری ایران رادیاتور نشتی داره که به چشم نمییاد و خیلی کم هست ولی به مرور زمان مقداری از فرش داخل اتاق خیس شده چه کار باید بکنم البته شوفاژ نو هست که سه ماه پیش که نیروی شرکت جهت راه اندازی و هوا گیری اومده احتمالا این جوری شده چون قبلش نبود

      مهدی

      آبان 3, 1400 @ 3:32 ب.ظ

      با آلن سفتش کن

    علی اصغر عباس پور

    آبان 9, 1400 @ 9:54 ب.ظ

    برای جلوگیری از نشت شیر پایین شوفاژ چه باید کرد .آیا اورینگ دارد

    سید السماواتی

    آبان 18, 1400 @ 0:40 ق.ظ

    سلام،من تو واحد سرایداری که همکف هست رادیاتور شوفاژ دارم که بصورت جداگانه شیر رفت و برگشت براش اومده شیر پایین کامل باز باشه بهتر گرم می‌کنه یا چند دور باز باشه درضمن یدونه رادیاتور ۲۲ پره هست بالا گرمه پایین سرد

    کاشفی

    آبان 20, 1400 @ 11:11 ق.ظ

    با سلام آیا اگر شیر پایینی رادیاتور رو کامل ببندم خروجی آب رادیاتور کاملا بند میاد؟

    امیر

    آذر 5, 1400 @ 8:37 ق.ظ

    با سلام،من پکیج بوتان دارم با توجه به اینکه همیشه از رادیاتور ها استفاده نمیکنم و یا در مواقعی که هوای خونه گرم هست پکیج رو از حالت رادیاتور به حالت استفاده از آب گرم تغییر میدم آیا باید شیر ها رو ببندم یا نیازی به بستن شیرهای ورودی و خروجی آب رادیاتور ها نیست ،ممنونم

    راضیه نجاتی

    آبان 14, 1401 @ 0:46 ق.ظ

    سلام
    من وقتی شیر رادیاتور رو باز میکنم چه یبار بچرخونم چه ده بار، کل رادیاتور کاملا داغ میشه و از این طریق نمیتونم میزان حرارت رو تنظیم کنم، راه حلی وجود داره؟

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *